Sustainable Luxury by Amina

10 lyxiga vintagebutiker i Stockholm

Publicerad 2016-12-12 13:30:00 i Sustainability,

Jag är en riktigt usel vintageshoppare. Jag har nog aldrig köpt något på second hand tror jag. Helt sant. Blir oftast konstigt stressad när jag kliver in i en second hand-butik. Samtidigt så är jag så nyfiken. I Stockholm finns också så många bra vintagebutiker som har fokus på lite lyxigare märken. Det är ju väldigt tacksamt för plånboken, utan att för den sakens skull tumma på kvaliteten - något jag uppskattar. Tänk att det plötsligt inte är helt omöjligt att drömma om en festblåsa från Dior till nyår...

 

 Don't know where to start when I step in to a second hand boutique
Picture: Boutique två tre gånger

 

Nog för att vintage och second hand bara är del i hållbart mode (minns ni pajdiagrammet?), men det känns som att det är en så viktig del. Jag hoppas att jag genom att peppa er också peppar mig till att våga stanna kvar i en butik tillräckligt länge för att verkligen ge mig själv chansen att hitta någonting. För visst är det kanske lite svårare att hitta det perfekta plagget, passformen och storleken i en vintagebutik, men när man väl hittat rätt kan jag tänka mig att det är som att gräva efter guld men hitta en diamant.

 

Lyxiga second hand-butiker i Stockholm:

 
Dreaming about finding the perfect Choos...
Picture: Boutique två tre gånger

 

Gillar ni vintageshopping? Är ni bra på det? Har ni kanske besökt någon av dessa butiker? Ni får gärna hjälpa mig med era bästa shoppingtips vad gäller second hand, berätta om era fynd eller tipsa om bra butiker!

* Nu tar jag faktiskt och hoppar direkt in i mitt tänkta publiceringsschema för nästa år, så vi ses igen på onsdag och på fredag och så fortsätter vi så; måndag, onsdag, fredag (och kanske något extra då och då!). Vill ni hänga mer med mig kan ni alltid kika in på min Instagram

 Följ mig på Bloglovin'

 

// 10 luxurious vintage boutiques in Stockholm

I'm a terrible vintage shopper. But I'm so curious of that wonderful world where a Dior evening gown isn't way out of budget. If you happen to be a luxury loving person in Stockholm, check out these vintage boutiques:

Do you like vintage/second hand? Do you have any tips for me?
 
* Now I will actually jump right in to my thoughtout publishing plan for next year, so I'll talk to you again on Wednesday and on Friday and then we'll keep it at that; Monday, Wednesday, Friday (maybe with something extra for you from time to time!). If you want to hang around more I'm also on Instagram
 
Follow me on Bloglovin'

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-12-12 15:30:57

Jag är ju som sagt var helt galen i att shoppa secondhand. Men det handlar ju som sagt var om att orka leta. Jag brukar aldrig gå in i vintagebutiker men har hittat bland annat en Versace-klänning på secondhand (för 350 kr dessutom). Tålamod och tid är mina bästa tips!

Svar: Du får lära mig :) wow vilket fynd!!! Ja. Jag har inget av de två hahaha
About me

Postat av: Tilda Barkselius

Publicerad 2016-12-12 20:26:19

Grymma tips!!

Svar: Tack fina 💋
About me

Postat av: Amanda

Publicerad 2016-12-13 12:57:23

Alltså jag blir så glad för det här inlägget!! Har letat efter några bra vintage butiker, är dålig på att köpa second hand, men det har nog mest vart för att jag inte vetat vilka butiker man ska titta i! Åhh tack för tipsen, har printscreenat det här inlägget så att jag enkelt kommer ihåg vad butikerna heter :D

Svar: Vet du hur varm i hjärtat jag blev nu? Åh vad glad jag blir att det här inlägget kom till nytta och jag känner bara; "yes! Amanda printscreenade mitt inlägg.". Tack för din kommentar, det betyder så mycket att höra vad det är som uppskattas (och inte!). Jag hoppas verkligen du hittar något fynd som du kan visa upp i din blogg sen :) Återkoppla gärna till mig :)
About me

Postat av: Maria at Inredningsvis

Publicerad 2016-12-14 18:48:31

WOW vilka bra butikstips tack :) Jag passar på att önska dig en riktigt GOD JUL & Gott nytt 2017:)

Idag tipsar jag om en butik med riktig lyx & glamour på bloggen!

LOVE Maria

Svar: Varsågod, det var så lite! Härligt att du hittade hit, hoppas vi ses igen :) och tack snälla för den fina julhälsningen. Önskar dig detsamma och håller tummarna för hållbara klappar under granen! Ska absolut kika in på din blogg. Stor kram!
Biography

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela