Sustainable Luxury by Amina

Fantastisk förebild: Go! Malmö - Stilmedveten

Publicerad 2016-12-11 10:39:00 i Sustainability,

Är du i Malmö under december? Grattis! Fantastiska Malmö kör hela månaden ut kampanjen Go! Malmö - Stilmedveten som handlar just om hållbart mode. Häng med!
 
De har också gjort en egen härlig guide med smarta tips och tricks för hållbarhetstänk i Malmö (klick!).
 
 
Sist på bollen - jag vet! Men bättre sent än aldrig, eller hur? Nu har mycket roligt redan varit men mycket roligt är också kvar. Schemat uppdateras löpande med aktiviteter och hittas HÄR. Min favoritaktivitet som fortfarande är kvar är garanterat verkstaden hos Nifty Jeans, ett företag som syr jeans för hand (hur härligt?). Den 14 december har man möjligheten att ta med sina jeans för reparation och nytt liv. Det skulle ju vara grymt! Tänk; plötsligt skulle jag kunna ha de absolut coolaste jeansen i stan.
 
Det är ju nånting att sätta upp på listan över livsmål förresten; bli duktig på att sy. Jag har ju tyckt att syslöjd varit hyfsat roligt men jag har aldrig varit någon stjärna. Det var faktiskt bara det och musik jag hade VG i när jag gick ut högstadiet. Dumma musiklärare... Jag är ju jättebra på musik!

Nåväl, ska vi dra till Malmö eller?
Vad tycker du? Har du varit där? Kommentera gärna!
 
Följ mig på Bloglovin' och Instagram
 
 
 
// This is mainly for my Swedish followers since it's about Malmö (the city in the south of Sweden) and the fact that they now in December have a sustainability campain with lots of tips and tricks, events and happenings. But if you would happen to be in Malmö - be sure to check it out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela