Sustainable Luxury by Amina

#14 Instaweek: början av slutet

Publicerad 2016-11-13 18:16:00 i Timelapse,

Ja, det känns som att man lite "räknar ner" nu tills vi ska åka hem... Konstigt egentligen kanske, det är ju fortfarande mer än en månad kvar. Men jag tror det väcktes en liten, liten hemlängtan i mig när jag såg all snö som föll i Stockholm. SL-kaos romantiseras lätt när man sitter här i Milano. Alla snöbilder, skidor, mysiga fönsterbrädor... Ja, kanske är det lite hemlängtan ändå?
 
Det jag är säker på är att det är en jullängtan. När jag skalar en clementin/mandarin/whatever här nu så känner jag genast; mmm, det doftar jul. När man pytsar ut lite kanel över havregrynsgröten... Jul. Jag är så sugen på att smygstarta med julmusik men jag vet att jag kommer bli trött på den... Så jag håller mig till första december... Kanske...
 
Här är mina instagrambilder för veckan; inte så mycket julstämning eller vintermys här ännu, men väl så mycket annat trevligt!
 
 
 
Följ mig på Instagram
 
1. Den godaste currymackan jag ätit finns på Panino Giusto här i Milano, en kedja som har tagit hjälp av en Michelinkock för att göra några utvalda goda smörgåsar. Den här var en sådan. En riktig stjärnsmörgås! Man kunde ibland unna sig att ta en kyckling-currymacka från Sandy's på lunchen i gymnasiet, och det var gudomligt gott, men den här var ändå snäppet bättre!
 
2. Solnedgång i Milano uppe på Duomos terrass.
 
3. Ut för middag med mamma och pappa! Det har blivit väldigt mycket restaurangbesök det senaste...
 
4. En svart onsdagmorgon... En dag av sorg
 
5. ...som man tacklade med lite humor...
 
6. ...och sen tog nya krafter för att fortsätta kämpa för vad som är rätt!
 
7. Började tagga för Venedigresan!
 
8. En liten hälsning från Milano Centrale. Fytusan vilken vacker centralstation. Har aldrig sett på maken till stationsbyggnad.
 
9. Hej från Venedig! Sol var det här!
 
10. Uppe på terrassen - inte på Duomo nu utan på Marcuskyrkan. Många terrasser är det!
 
11. Bara en vanlig dag i Venedig. Såhär ser det på riktigt ut typ överallt. Så vackert!
 
12. Bästa med söndagsmorgonen!
 
13. Helt casual hänger jag utan jacka i Venedig... Läs mer om vår dag här!
 
 
Slipp hålla koll på när jag uppdaterat och inte - lägg till mig på Bloglovin' och få uppdateringar om när jag, och dina andra favoritbloggare, har skrivit nya inlägg.
 
- - - - - -
Bloggutmaningen!
Dag 12 och 13 får samsas idag eftersom jag inte hann skriva bloggutmaningen igår (vi var ju faktiskt borta från 07:15 till 23:15...)
 

Dag 12 - Min sommar

Min sommar i år har varit rolig men ganska konstig:

1. Jag tog examen = konstigt!
2. Åkte till London = kanske inte så konstigt) och shoppade = inte alls konstigt
3. Kom hem till en lägenhet i Stockholm = konstigt! där jag och Martin renoverade tre rum alldeles själva = konstigt!
4. Jag hade inget regelrätt sommarjobb = superkonstigt, utan arbetade lite med mitt examensarbete och forskning
5. Tränade otroligt disciplinerat = jättekonstigt - på sommaren brukar det alltid bli lite slappare
6. Flyttade till Milano = ja, vad tycker ni? Lite konstigt i alla fall va?

 

Konstig är ju ett lustigt ord förresten? Låter som konst. Men det kan väl inte komma därifrån? Är konst konstig? Ja, ibland... Kanske kommer det därifrån i alla fall...

 

Dag 13 - Favorit tv-serier

Jag är alltid typ fem år efter alla andra med att se serier men tillslut får jag oftast ändan ur och har ändå sett en del under mina år... Utan inbördes ordning:

1. Sex and the City
2. Gossip Girl
3. Grey’s Anatomy
4. True Blood
5. Games of Thrones
6. House of Cards
7. Bron

Hehe, ja, jag gillar nog serier faktiskt... Och jag har fortfarande många godbitar kvar som jag vill se... Typ True Detective, The Killing, Orange is the new black (har sett lite bara!)... Sen vill jag nog ändå ge en chans till Stranger Things, Walking Dead... och kanske kanske kanske ska Breaking Bad få en chans till. Jag såg första avsnittet och DOG AV TRISTESS... Men kanske hade jag bara fel mindset?

Kommentarer

Postat av: Celine

Publicerad 2016-11-13 22:03:43

Åh men Milano, vill också! <3

Svar: :) bara att bestämma sig! Det känns stort innan men det är bara hoppa upp och göra det :)
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela