Sustainable Luxury by Amina

#16 Instaweek: det börjar längtas hem...

Publicerad 2016-11-27 17:27:00 i Timelapse,

Första advent är (redan!) här och det är dags att summera veckan. Jag tycker den har varit bra faktiskt, men ser fram emot nästa vecka när jag dels går på ledighet efter en månad på Istituto Nazionale dei Tumori och dels planerar att avslöja min nya nisch här i bloggen. Från och med den 1/12 (torsdag alltså) så blir det lite som en nylansering av bloggen och jag är så peppad! Och sen bär det av till Portugal till helgen ju! Nåväl, den här veckan var också bra och instagramskörden har sett ut såhär:
 
 
Den här veckan har det varit lite lugnare på Instagramkontot än den förra, men i korthet kan sägas att...
 
1. ...jag började veckan med en liten TB till när jag stod på darriga ben i höga klackar på Arlanda, på väg mot Milano. Fattar inte att tiden gått så fort - som alltid.
2. ...jag visade er hur jag använde mitt första Black Friday-fynd (Hervé Léger-klänningen) med en kjol över. Kortet är från vårt hotell i Budapest
3. ...ni hängde med mig en vanlig dag på bloggen :) Det här är en bild jag la upp på Instagram som är tagen genom bussfönstret på väg till jobbet.
4. ...ja, tänk att det nu är mindre än en månad kvar till jul. Den här bilden la jag upp den 24/11 och är från förra julens fina dukning hemma hos Martins bror med fru och barn. Mina favoriter <3 
5. ...ni fick några timmar på er att gissa vad jag hade i paketet...
6. ...Guccisneakersen har äntligen fått flytta in hemma hos mig! En Black Friday-shopping utan rea, hehe... Ooops! Men älskar kommentaren jag fick av Ljuva Julia som liksom peppade mig lite; för vad hade egentligen Blair sagt om att handla Gucci på rea? Nepp, inte godkänt! Så nu är jag i alla fall godkänd av Blair - tur!
7. ...IKEA! Hela den där påsen var full av gottegott... Pepparkakor, "juleskum", lösgodis, gifflar...
8. ...jag gosade lite med en Guccikatt i butiken på Via Montenapoleone, a.k.a. lyxgatan. Supersöt men också lite läskig?
9. ...Cartier har slagit in ett helt hus i ett gigantiskt glittrande rött band. Måste gå dit på kvällen någongång och se hur det ser ut då.
 
Glad första advent!
Nu ska jag vänta hem Martin som är och gör något tråkigt grupparbete med folk från skolan. När han kommer så blir det middag och efter det självklart en mysig adventsfika (tack IKEA). Hoppas pepparkakorna räcker hela vägen fram tills vi åker hem den 20/12. Det är inte så troligt men vi kan ju försöka i alla fall. Kram på er!
 
Följ mig på Instagram
 
 
// First advent! Already! It's been a good week, just look at those photos. But honestly, I'm looking forward to next week where I'm having my last day at work on Wednesday and then revealing my new nisch here on Thursday!!! And hey, we're leaving for Portugal next weekend. So an amazing week coming up. But this week's pics are all here. Follow me on Instagram if you want to be where it happens when it happens :)

Kommentarer

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-28 20:51:15

Det låter som en riktigt bra vecka :D Hoppas du hade en riktigt fin och mysig första advent :D Kramar fina Amina <3

Svar: De bara radar upp sig de roliga veckorna :) Vilken tur man har i livet! <3
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-29 14:21:13

Asså försöker lista ut vad den nya nischen ska vara!!!! SÅ nyfiken! Och så himla härligt med Portugal ju! Såg katten på insta och tyckte också att den var läskig haha!

Svar: Hehe <3 Hope you like! Ja så mysigt att komma ner till mammis och pappis... 😀 dessutom börjar ju på spåret på fredag! Viktigaste saken dem här veckan! Här får du en mindre läskig katt 😽
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela