Sustainable Luxury by Amina

Detektivarbete - vart är vi på väg?

Publicerad 2016-11-17 11:16:00 i Timelapse,

Jag är så himla nyfiken (och ja, jag älskar På spåret)! Kommer ni ihåg att jag och Martin har dejter varannan månad och att vi växlar ansvaret för dem? Imorgon är det då dags för Martin att ha dejt. Jag har en liiiiten aning om att han kanske har slagit på den lite större trumman än vad jag gjorde med min fika i ”september”.

 Here's my love on the terrace of the Duomo, happy as ever... Wonder where he's taking me this weekend...
 

Nu får ni hjälpa mig här med att luska ut vad det är… Här är ledtrådarna vi har:

 

1. Han har gett mig tydliga instruktioner om att jag måste vara ledig imorgon (fredag)

2. Han har motvilligt medgett att vi inte kommer befinna oss i Milano den större delen av tiden. Detta efter att en av mina bästa vänner ville komma hit och besöka oss i helgen varpå jag säger: ”Jaaa! Ska bara kolla med Martin för han har dejt på fredagen”. Så då var han tvungen att säga ”…hon kan inte komma nästa helg då?”. Vi kommer alltså vara borta typ hela helgen?

3. I förrgår råkade jag se (det var verkligen inte för att snoka!) att han hade passet framme när han låg med datorn i sängen. Antar att vi ska utomlands? Men behöver man passet för nånting annat än flyg? Men ska vi verkligen flyga nånstans!?

 

Slut på ledtrådar. Vad tror ni!? Känns väl som att jag troligen kommer snitta en resa i månaden i år då, istället för 11 resor på 12 månader? Sjukt.

UPPDATERING 12:03;

 

 

// I’m soooo curious! Tomorrow Martin is having his date and I have a hunch it will be a bit bigger than my coffee break in ”september” (remember?). The clues are:

 

1.     He has given me clear instructions to take the day off tomorrow

2.     He has admitted that we’re away for the weekend (after my friend asked if she could come to visit us this weekend)

3.     The day before yesterday I happened to see him with his passport and the computer. It was not at all to snoop around, promise. Are we flying somewhere!?

 

So… what do you think?

 

UPDATE: Martin commented that he only used the passport for his application to the master programme in Economy.... How typical of me to really look for signs everywhere.

- - - - - 

Bloggutmaningen!

Dag 17 - Fem bloggar jag läser dagligen

Läser många bloggar men några av dem är: Kenza, Blondinbella, Christine’s Stories, TantSandras och Helena

 // Blog challenge: Day 17 - Five blogs I read daily. 

Kommentarer

Postat av: Martin

Publicerad 2016-11-17 11:53:25

Inte för att göra dig ledsen, men passet hade jag till skolan för att scanna in det inför min ansökan till master-utbildningar :)

Svar: Hahaha...... Typiskt mig...
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-17 14:55:48

HAHAHAHA asså uppdateringen!! Detta är sååå spännande även om ni kanske inte ska utomlands! Jag älskar också på spåret, känns som en svensk folksjukdom! :P

Svar: Hahahaha jag vet... Typiskt mig... Men jag hade inte så fel ändå... Kika in om en stund så ska jag posta en video här! Den ska bara hinna bli uppladdad på Youtube :)
Amina Paracha

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-18 00:05:59

Ja, det är inte alltid man har rätt när man tror sig ha hittat en ledtråd ;) Underbart roligt med överraskningar! Hoppas ni får en riktigt härlig dejt imorgon! Kram fina du <333

Svar: Hahaha nä verkligen inte. Blir spännande nu att se vart vi är på väg... Snart får jag veta!
Amina Paracha

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-18 00:08:38

Tack för att min blogg är en av dem som du läser dagligen <3 Upptäckte att länken inte är korrekt. Länken går till helnas.blogg.se istället för helna.blogg.se och den finns inte. Kramar fina Amina <333

Svar: Men oj vad klumpigt av mig! Skrev dem direkt utan att kopiera (lång historia) så jag tyckte väl att du borde heta som mig hahaha. Aminas. Helnas... Ska ändra!!!
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela