Sustainable Luxury by Amina

Förändringar till det bättre hoppas jag

Publicerad 2016-11-16 20:06:30 i Timelapse,

New Year's Eve - the best symbol of a new start?
 
Förändring och nytänkande på gång! Igår fick jag ett litet ryck och initierade en förändring som kommer märkas av här på bloggen så småningom. Ni som bloggar vet säkert att det är väl känt att man måste "hitta sin nisch" om man ska kunna nå ut med sitt budskap. När jag började blogga i augusti var jag bara glad att få starta upp någonting och dela med mig av allt (och så känner jag fortfarande!). Men jag känner också att jag vill nå fler - och det är svårt när man är en "vanlig" livsstilsblogg (självklart tycker inte jag att jag är "vanlig", men jag kan förstå att det kanske ser ut så utifrån, hehehe). Jag menar, hur bra inlägg jag än producerar (enligt mig själv!) så kommer jag inte kunna nå ut till så många som jag önskar om jag inte väljer att spetsa in mig på nånting.
 
Men vad tusan är detta nånting då? Jag vill ju berätta om allt möjligt för er! ...och det kommer jag nog fortsätta med i och för sig, men ändå försöka ha någon slags röd tråd - inte bara i ett inlägg utan flera. Något slags återkommande tema, mer än min instagramvecka.
 
Jag har nog gått och grubblat på det här ett tag, både medvetet och omedvetet, men igår fick jag som sagt ett ryck och initerade en förändring som jag ska jobba på under kommande veckor så att jag förhoppningsvis, lagom till ett nytt år, kan fortsätta utvecklas som bloggare. Vi får se vart det tar oss! Jag hoppas ni stannar kvar på resan - jag lovar att berätta mer när jag själv är lite mer klar över mina tankar. Att jag skrev till er redan nu i ett så tidigt skede är för att jag är sån helt enkelt. Vill gärna berätta om hur jag tänker och vill gärna ha ett utbyte med er.
 
//
A change is coming... Yesterday I've initiated a change that is going to implement itself here on the blog the upcoming weeks... I've decided to "narrow the blog down" a bit. I don't think I can stay away a 100% from still telling you a little bit of this and a little bit of that but as a whole I think it's time to put some focus on being more consistent - finding a theme expanding over several posts instead of just one. This is still on a very early stage but I'm just like that - want to tell you right away what I'm thinking. Hope you're along for the ride!
 
- - - - - - 

Bloggutmaningen

Dag 16 - Mina favoritplatser

Haha, vad lustigt att det här var dagens fråga. Igår såg jag ett test på Facebook som en av mina kompisar tagit – ”var är din lyckliga plats?”. När andra fått Paris, London o.s.v. hade hon fått Friskis & Svettis Johanneberg (en av anläggningarna i Göteborg). Hahaha, stackarn? Jag tyckte det var lite roligt och ville prova själv…

Jag försöker ju hålla mig lite à jour även på Instagram, och igår blev min #picoftheday en bild på mig som vi tog den sista kvällen i Sverige. Jag står mot Martins föräldrars husvägg och Martin plåtar av en snabb ”sista kvällen-outfit” – här hittar inlägget om det. Jag skrev i min bildtext ”…hejhejhej”. Igår skrev jag ju också på bloggen om att jag längtar efter julen just nu. En jul vi kommer att fira med båda familjer utanför Stockholm där Martin bor. Ja, där ute där vi gifte oss ni vet. Så kanske är det lite hemlängtan inbakat där i längtan efter jultider.

För länge sedan på bloggen skrev jag ett inlägg om att hitta sin energikälla och att det kan vara olika för en introvert respektive extrovert person. För mig är det snarast stressande att vara ensam (mer extrovert) medan det för någon annan kan vara det skönaste och mest energigivande som finns. I det inlägget var det många härliga bilder från…

…ja, jag publicerade aldrig mitt resultat av min lyckliga plats, men ni kanske förstår vad det blev.

 

 One of the best spots (although a bit windy!)

Övriga favoritplatser är: i soffan, i Martins famn, på shoppingstråken (eller på en riktigt bra outlet!) och så måste jag ändå nämna Paris – en långlivad kärlek som jag tror aldrig kommer falna.

 

// Blog challenge day 16 – My favorite spots

It’s quite funny because yesterday I saw a test on Facebook where you would find out your ”happy place”. My friend got Friskis & Svettis Johanneberg (a gym in Gothenburg), haha… Of course I wanted to try it. The test result was a spot that I absolutely love: the place I posted a pic from yesterday on Instagram, the place I long for right now since that’s the place I’ll be spending Christmas, the place where we got married, the place that I wrote about in a previous post way back. Funny thing. Must really be my happy place…

Other nice spots: on the sofa, in the arms of my love, on a shopping street (or on an outlet!) and, of course, Paris - my second love that will never fade.

Kommentarer

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-16 22:36:07

Så roligt! Självklart stannar jag kvar hos min nätdoktor - jättenyfiken på vad det är för någon förändring som är på gång :D Jag har också några tankar på förändring, men problemet är ju att när man jobbar heltid så är det svårt att hinna ligga på den nivå man önskar med bloggen. Just nu hinner jag bara med ett inlägg per dag och ibland två, men jag har fått fler som kommenterar och kommer tillbaka och det är ju superskoj :D Lycka till med din förändring med bloggen :D Massor av kramar till dig fina Amina <333

Svar: Du är ju bara för god :) Jag hoppas det blir bra... Eller, jag ska verkligen strukturera upp det här och SE TILL att det blir bra! Åh, vad bra det hade varit om man kunde träffas och diskutera tillsammans hur man kunde komma vidare i sin respektive blogg. Jag hinner inte heller så mycket som jag vill och hemma i Sverige kommer det bara bli mindre tid... Så måste nog göra en förändring :) Kram kram - imorgon är det fredag! <3
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela