Sustainable Luxury by Amina

Friday Feeling With Mum and Dad

Publicerad 2016-11-04 16:15:00 i Timelapse,

Ännu en helg med familjen väntar! Mamma och pappa sitter just nu här i soffan och har kopplat upp sig på wifi... Generationen som älskar telefonen mer än oss? Eller? En liten snabb lista hinner jag med i alla fall medan gamlingarna vilar sig lite efter resan...

Vaken / Sova

Det är jätteskönt att sova, men det vore ju hemskt om man hellre sov än att vara vaken och leva sitt liv? Självklart väljer jag att vara vaken. Mvh en som sover minst åtta timmar varje natt för annars blir jag ett monster. 

Instagram / Facebook

Instagram! Det är så lättsamt och avkopplande att titta på fina bilder och ett så enkelt sätt att få dela med sig av vardagen och speciella stunder. Varje söndag lägger jag upp en veckosummering från min instagram - här hittar ni dem.

Vill ni följa mig så heter jag aminaparacha - klicka här!

 Mina mest gillade bilder på instagram förra året!
 

Dag / Natt

Dag! Det bästa som finns är att vakna tidigt och hinna göra massor av dagen innan annat folk (ni vet de där sjusovarna!) ens har hunnit öppna sina blå. Jag är som mest produktiv och strukturerad fram tills en timme innan lunch (då jag blir hungrig). På eftermiddagen blir jag trött. Kvällen är mysig men vid tiotiden är jag sömnig. Natten är definitivt till för att sova. 

 

Snygg och fattig / Ful och rik

Ful och rik. Plastikkirurgerna ska väl få jobba lite också? Haha, nä men alltså... Det är ju fruktansvärt att behöva leva i fattigdom. Men hade det stått lycklig och fattig eller olycklig och rik så hade det varit andra bullar. Det är någonting jag håller fast vid; man blir inte lycklig av pengar. Men livet blir ju mycket lättare att leva, det kan man ju inte komma undan.

 

Läppglans / Läppstift

Har ju nämnt förut för er att en av de sakerna som är viktigt för mig i sminkväg är Clarins läppglans så det är ju ett enkelt val. Men jag försöker lite med läppstift nu. Köpte ju ett nytt från MAC i en rosa/nudefärg som jag har tänkt att det ska funka till vardags. Det ser lite mer "seriöst" ut med läppstift än läppglans.

 

 

...så elegant jag nu kunde glida in på dagens bloggutmaning:

Dag 4: Vad finns i min väska?

Som ni ser så var det lilla Mullen som fick komma till användning idag när jag inte skulle ha med så mycket till jobbet. I lilla Mullen fanns: jobbnycklar, hörlurar, frukt, plastpåse (som jag haft min macka i... Ja, jag äter en macka vid svensk lunchtid så att jag kan stå mig till lunchen italiensk lunchtid... Sa ju att jag blir dum när jag är hungrig!)... Sen ser ni också mitt MAC-läppstift och så ett av mina Clarins läppglans (som matchar läppstiftet väldigt bra!). Datorn är bara rekvisita och får alltså inte plats i lilla Mullen. Om ni trodde det. Men när Apple har lärt sig att göra vikbara datorer - då får den plats!

Kommentarer

Postat av: Christine's Stories

Publicerad 2016-11-04 20:53:20

Jag håller med om Instagram. Så trött på fejan. Lägger knappt upp något där. Har det mest för att dela musik och artiklar samt hålla kontakt med vänner och bekanta. Det är smidigt man bor utomlands :) Ha det nu så trevligt med föräldrarna! Kram på dig

Svar: Men precis. Facebook är liksom ett nödvändigt "ont" för att hålla kontakten och uppdatera sig i vissa grupper. Det är ett bra verktyg men absolut ingenting mer, haha... Tänk när det kom - hur fantastiskt man tyckte det var... Åh tack så mycket vi har haft en så bra start på helgen med hemmamys igår och så lite stan idag, även om det idag har varit lite duggregn hela tiden. Kram!
Amina Paracha

Postat av: ExklusivaMoi

Publicerad 2016-11-05 17:04:41

Håller med om "snygg och fattigt/Rik och ful... väldigt klockrent med svaret!

Svar: <3 gillar hur du tänker hihi!
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela