Sustainable Luxury by Amina

Mina nya kärleksbarn

Publicerad 2016-11-25 18:36:57 i Timelapse,

 
 
Här har ni dem! Mina sneakers som jag tjatat om hela hösten känns det som. Jag var på väg att köpa dem redan på väg till Zürich på flygplatsen men de fanns inte i min storlek! Eller, de fanns i 37, men det var ju som att gå omkring i två båtar...
 
 
 
Väl hemma i Milano efter Zürichresan hjälpte en tjej på varuhuset i stan mig med storlekarna och kom fram till att 36 skulle passa mig bra. Jag funderade på hur 35,5 skulle kännas men provade aldrig, 36 kändes ju ok, och hon tyckte de satt bra. Dock fanns såklart inte det utförandet jag ville ha på skon (alltså med det guldiga biet på sidan) så de fick beställa hem dem. När de kom och jag gick dit för att prova så kände jag ändå att jag inte kunde släppa tanken om att kanske 35,5 skulle vara ännu bättre. Ja, vad tror ni? Självklart är det så och självklart finns de inte. Skorna får beställas från Napoli och NU hade de nått Milano och jag får äntligen sätta på mig dem på mina små tassar! När det hade gått så lång tid så var jag lite osäker på om jag verkligen ville ha dem, men när jag provade dem i rätt storlek (tillslut) så bara kändes allt så rätt. Mmmm, sneakerskärlek, men snacka om att totalt bomma storlekarna i produktionen! Jag som i vanliga fall har en 37:a har plötsligt 35,5.
 
Lärdom: prova alltid tills det känns helt perfekt.
 
P.S. Grattis Magda som gissade helt rätt - jag får köpa något litet härligt till dig i julklapp som pris ;)
 
//
Here you have them! The sneakers that I've been going on and on about during this fall. I was about to buy them already when we were heading to Zürich but they didn't have my size. Or well, they did have my size (37) but that was like wearing two boats. So back i Milan I tried out the size with a sales person at a store. She thought 36 fitted me perfectly. I was about to ask for 35,5 just to try but then didn't say anything. However, they didn't have the performance I wanted (with the bee) so she ordered them for me. When they arrived a wekk or two later I tried them on and was about to buy them when... I just couldn't let it go that maybe 35,5 fitted me better. And well..... What do you think? We then had to redo the procedure with ordering them (from Napoli!) and now they're finally HERE! I was a bit scared that I wouldn't like them anymore but when I tried them on, in the right size, I was as much in love as the first time. But hey, talk about error in the production line?! Me, a normal 37, suddenly fit in to a 35,5...
 
What I've learn: try and try and try until it's perfect.

Kommentarer

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-26 00:29:04

Så fina!!! Men jösses - vilken skillnad i storlek! Tur att du provade så det blev rätt till slut :D Kramar <3

Svar: Tack snälla :) Jag var som sagt lite rädd att jag inte skulle gilla dem längre men jag hade inte behövt vara orolig. Är så nöjd och glad för dem <3 Vet du? Nu när jag snart åker till IKEA (WOHO!) så var jag tvungen att se vad du hade skrivit om IKEA's "juleskum" - jag hade för mig att du gillade dem men var tvungen att se innan jag köpte hem alla hehehehe... Så TACK för att du gjorde en bra avsmakning så jag kan känna mig trygg i att köpa hem allt de har!
Amina Paracha

Postat av: Denise

Publicerad 2016-11-26 16:27:55

Snygga skor!

Svar: Tack fina! :) Jag är nöjd nu när jag gått och spanat så länge :)
Amina Paracha

Postat av: Linnea

Publicerad 2016-11-27 18:43:41

alltså du klär dig så snyggt hela tiden! inte alls avis ;-) skorna var superfina, riktigt "du", ha en fin kväll :-)

Svar: Men gulle <3 tack vad glad jag blir! Jag känner att jag försöker trolla lite med knäna här eftersom jag inte har med mig så fruktansvärt mycket kläder. Så blir superglad när du säger så :) hihi. Detsamma till dig, hoppas du haft en fin första advent :)
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela