Sustainable Luxury by Amina

Mitt favoritplagg... har jag ens något sånt?

Publicerad 2016-11-11 19:40:00 i Timelapse,

BLOGGUTMANINGEN

Dag 11 - Visa mitt favoritplagg

...men har jag ens något favoritplagg? Jag tog såklart frågan vidare till mitt utskott (Martin) och efter noggrann research (ca 3 sekunders betänketid) så är svaret: jag är ganska kär i många av mina plagg.

Men kanske man kan tänka såhär... Jag fick välja ut ett antal plagg att ta med till Milano över hösten. Jag fick sålla bort massor. Då borde mitt favoritplagg finnas här i lägenheten. Frågan är då bara; är definitionen av ett favoritplagg ett plagg som man använder ofta eller är det ett plagg som är sådär fantastiskt som man bara älskar...

 
Här är en bild ni sett förut. Det är från min examen den tredje juni i år. Det är klart man hade funderat länge på vad man skulle ha på sig på en sån speciell dag. Mina tankar gick såklart till en vit klänning - men så kände jag... är det verkligen 100% jag? Kanske inte. Jag är ändå inte helt klassisk i min stil, även om jag har mycket klassiskt i garderoben. Men om jag verkligen måste välja så är jag mer klassisk med en tvist. Eller, så skulle jag i alla fall vilja vara, och jag tycker ändå jag lyckades rätt bra här. 
 
Jag har på mig en otroligt klassisk klänning, en som "man" (vem är det egentligen!?) brukar säga att alla kvinnor bör äga. En Hervé Léger. Formar sig precis efter kroppen men tajtar också till på ett härligt sätt. Men det är inte den klassiska "examensklänningen" kanske, speciellt inte i den här olivgrönbruna färgen. Men den var en perfekt klänning för mig den dagen - jag kände mig superfin! Klänningen är också med till Milano fastän den väger bly (vilket betyder att jag alltså ändå värderar den högt eftersom jag inte hade mycket plats i resväskan!)... Har inte haft den än tyvärr men jag hoppas att det kommer ett tillfälle för den innan jag åker hem. Hade tänkt ha den på fashion week men det blev inte så... Ja, i annat fall får jag helt enkelt åka hem i den, för nångång måste jag ju använda den nu när den ändå åkt med! 
 
 
//
Day 11 of the blog challenge: show your favourit piece of clothing. Do I even have one!? Well, I guess my favourite is here with me in Milan, since I picked out the best pieces in my closet to follow me here... I think I would have to pick my dress I had on my graduation. Since I both picked it to come with me to Milan and to have it on for graduation I guess it's my favorite :) 

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2016-11-12 02:09:51

Svårt att välja ut ett favvoplagg :p

Svar: Ja det är det verkligen. Men det är ju bara härligt om man tycker om hela sin garderob! :)
Amina Paracha

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Publicerad 2016-11-12 06:48:15

Det där med favoritplagg skiftar varje vecka för mig, haha! Din examensklänning var i alla fall superfin :)

Svar: Haha men det är väl härligt!? Då gillar du iaf många av dina kläder? :) tack finis den är ett rea"fynd"... På black Friday :) snart är det ju black Friday igen. Kanske blir en ny favorit då!
Amina Paracha

Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Publicerad 2016-11-12 12:14:23

sååååå snygg! När jag kommer till den här frågan i bloggutmaningen så... vet inte vad jag ska lägga upp!! AAAAH!!

Svar: Hihi men se det positivt - då får du en anledning till att gå igenom vad du egentligen har i garderoben :) och tack så mycket! Jag ska försöka lägga upp lite bättre bilder på den en annan gång (förhoppningsvis snart när jag fått användning för den igen!)
Amina Paracha

Postat av: Mormorn

Publicerad 2016-11-12 17:58:34

Ja, en verkligt fräck klänning, mellanting mellan klassisk och fräck (utmanade), särskilt axelpartiet med
ärme och urringningen. Något alldeles särskilt!.
Kram

Svar: Jag hade för mig att du gillade den :) kul att höra att du håller med mig du som har öga för kläder :) saknar dig! Vi ses i jul <3
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela