Sustainable Luxury by Amina

Oops, två dagar i en (igen)

Publicerad 2016-11-15 18:20:55 i Timelapse,

Förlåt! Jag vet! Jag missade bloggutmaningen igår - ojojoj... Jag ska försöka att vara bättre under den andra halvan av månaden med att lägga upp en per dag.
 

Dag 14 - En av mina favoritbilder som jag själv tagit

 En bild från i somras när vi precis flyttat in i nya lägenheten i Stockholm. Fick så mycket lyckokänsla av att ha hittat en så bra lägenhet i ett så fint område och njuta av en så fin kväll. SÅ det SÅ. 

 A sweet summer's evening in my neighbourhood

 

Dag 15 - Två saker jag längtar efter

 Just nu längtar jag väldigt mycket efter julen, tror den blir riktigt mysig i år. Dels i och med att vi varit borta och får komma hem, men också för att vi ska bort sen igen (Florida!) och därför kanske tar vara på julen extra mycket. Jag hoppas det i alla fall! Sen är det extra, extra mysigt eftersom vi i år ska fira med familjerna tillsammans – jag, Martin, våra respektive föräldrar och så Martins mormor och livskamrat. Jag längtar!

 
Last Christmas I was obsessed with this app: Recolor
 

 En annan sak som jag verkligen längtar efter men som ännu får dröja några år är barn. På tal om det så är ju det en av mina 30 före 30… Undrar hur det går för mig där egentligen… Tror inte jag kan kryssa av någonting ännu, hmmm… *Tittar igenom* ...nä, ingenting änsålänge! Det närmaste just nu är väl Chanelväskan (de har forfarande inte ringt men jag ringde häromdagen och frågade hur det låg till och de sa att förhoppningsvis kommer den i december). Men fasiken alltså, nu får det bli ändring på det här! Skamligt att ingenting har hänt! Jag ska börja jobba på det där med tårna igen, och satsa rejält på bloggen så att den får ett lyft! Har faktiskt tagit ett steg i rätt riktning idag förhoppningsvis, men jag återkommer om det senare (troligtvis i december när jag inte längre jobbar varje dag).

 

// Ok, I know, I suck at this blog challenge thing. I hope that I will succeed in the second half on the month - how hard can it be to post one challenge a day!?

So... Day 14: A pic I've taken. This is our neighbourhood in Stockholm. I'm SO happy with it! Day 15: two things I long for. #1 right now is CHRISTMAS! Oh it will be so good this year. Another thing is to have a baby, but that will have to wait for a little while longer... It's not the right time just yet.

Kommentarer

Postat av: Josefine Svärd

Publicerad 2016-11-15 20:57:27

vilken härlig blogg du har!

Svar: Men så glad jag blir! Tycker du det? Alltså, det är så himla upplyftande att få en sån här kommentar från en ny läsare. Då känner man sig alldeles varm i hjärtat <3
Amina Paracha

Postat av: Tilda Barkselius

Publicerad 2016-11-15 21:33:15

Åh vilken fin bild förstår att den betyder mycket för dig :)

Svar: :) Det gör den! Så härligt med ett mål i livet som kan "bockas av". En lägenhet i Sthlm (även om det inte är min egentligen, utan mina föräldrars) känns så himla kul :)
Amina Paracha

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-15 22:36:16

Men vilken underbar bild!!! Fantastisk med solen som går ner i horisonten <3 Jag älskar också julen :D Ni verkar ju ha en riktigt härlig jul inplanerad redan :D Jag laddar upp här och har planerat in pepparkaksbak och lussebullebak till lördagen innan första advent och den första advent har jag tänkt att bjuda hit alla mina fyra barn och så Calle också förstås på adventsfika :D Längtar till jul :D Stor kram fina Amina <3

Svar: :) Tack Heléna! Åh jag kan tänka mig att du är en riktig julfirare <3 Jaaa, alltså jag tror det kommer bli så bra! Kanske hosar det lite för mycket nu!? Men jag ser så fram emot det - inga stökiga barn som stör mitt Kalle Anka-tittande med ointresse och oförståelse för traditionerna. Inget tjat om julklappar - en låååååång härlig middag är vad som väntar och så massa gott efteråt! Nej vad roligt! Vi brukar alltid baka pepparkakor med Martins mamma men det får bli till nästa år igen då. Du är så himla god Heléna - skulle gärna dricka ett glas vin över en bit mat med dig, även fast jag mer är jämnårig med din dotter :) <3
Amina Paracha

Postat av: ExklusivaMoi

Publicerad 2016-11-16 11:05:49

Julen är mysigt men blir att jag jobbar denna jul =/... borta fr. min älskade la famillia men på nyår samlas vi!! åååh har länga spejjat på en väska fr. Chanel men vet inte riktigt nu!! Svårt det där med perfektion på något stort inköp *S* Skall bli spännande å se din när den kommer iaf ^^...
Kramar!

Svar: Åh vad trist! Men så är det. Jag kommer ju antagligen få jobba en hel del jular framöver iom yrkesvalet man gjort.... Men så är det - vissa ska ju få klotet att snurra ;) Men sötis då tycker jag att du ska slå till snart! Priserna blir ju bara hemskare och hemskare och du vet att det ju nyligen utsetts till den bästa investering man kan göra :) ? Hihi... Dock är det ju en himla väntetid om man ska ha den klassiska modellen (om man inte råkar hitta en utomlands typ, eller vågar köpa second hand). Åh jag ser fram emot att visa er den när den är hos mig, lilla bebisen :) hihi.. KRAM!
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-16 15:14:19

Kul att ni ska till Sverige över julen! Det ska jag med! Ska bli skönt att träffa päronen, har inte sett dem på länge! Och spännande med Florida! Ps. stockholmsbilden var mycket vacker :D

Svar: :) Nice! Var bor du? :) Jag hade inte sett mina föräldrar sen början på juni innan de kom hit förrförra veckan... det var nog rekordlång tid för oss att vara ifrån varandra! Ska bli så mysigt att ses igen snart :) Jaaa, jag ser fram emot det! Dock lite beach body ångest hahaha... Så mycket kakor som konsumerats här i Italien..... Tack!
Amina Paracha

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-16 20:24:27

Jag har ju min dotter i Stockholm så vi kanske rent utav skulle kunna ta lite god mat ett glas rött ihop alla tre när du är hemma igen :D Vi tar en tjejkväll :D (just nu är jag 97 år pga hälsporren, men snart är jag 25 år igen...) Kram <3

Svar: Jaaa vad kul det hade varit :) <3 jag är ju hemma lite över jul och lite i januari efter Florida. Men sen dröjer det till sommaren. Men vi får höras om det :)
Amina Paracha

Postat av: tantsandras.blogg.se

Publicerad 2016-11-16 21:51:54

Haha kom inte bilden/profilen med? London ju!

Svar: Haha sötis nu förstår jag inte. Tror du att mitt happy place är London? Vad otydlig jag måste varit då haha. Eller menar du att ditt happy place är London? :) haha jag är lost!
Amina Paracha

Postat av: tantsandras.blogg.se

Publicerad 2016-11-16 21:51:58

Haha kom inte bilden/profilen med? London ju!

Postat av: tantsandras.blogg.se

Publicerad 2016-11-16 21:52:00

Haha kom inte bilden/profilen med? London ju!

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-22 16:57:54

Asså jag blir galen ju! Har försökt kommentera här inne typ 100 ggr och det ser ut som att inget har kommit fram? Men jag försökte skriva att min andra kommentar "London ju" var ett svar till ditt svar på min första kommentar: "Nice! Var bor du? :)"

Svar: Men haha VA har jag frågat var du bor? Jag måste sovit när jag skrev den kommentaren isåfall hahaha.. JAG VET att du bor i London sötis, så tro nu inte att jag har fått en hjärnblödning (eller ännu värre - inte har paid you attention.)
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-22 18:47:59

Haha jo jag antog att profilen/bilden inte kommit med och att det var därför det blev förvirrat. Men sen krånglade alla mina kommentarer så jag vet inte vad som hände!

Svar: Haha, <3 livet! Så konfusoriskt ibland
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela