Sustainable Luxury by Amina

Spa och frukost i Budapest

Publicerad 2016-11-19 10:48:00 i Timelapse,

Godmorgon solstrålar!
Här vaknar man av sig själv strax innan sjusnåret. Min kropp har ställt in sig på den tiden nu, så det är väl därför. Kände mig dock väldigt sugen på att bara ligga kvar och somna om, men så var jag ju liiite kissnödig. Då är det typ kört 4/5 gånger. Och om Martin vaknar och inte direkt somnar om så är nog sannolikheten ungefär 100% för att jag ska gå upp. Ja, alltså, gå upp som i att ligga kvar i sängen, men vara vaken utan ansats till att somna.
 
Nu har vi hunnit både en vända nere i spa:et och en härlig frukost. Jag är lite sur att jag missade att det stod en kock och gjorde omelett med valfritt innehåll på beställning... men min lilla mage hade ändå inte fått plats med mer. Puh! Nu behöver man inte äta förrän ikväll (helt sant, men vet att vi kommer äta snart igen ändå),
 
 
Häng med mig på Instagram :)
 
// So my body is apparently set on waking up early. Well, that's nice since we then had time to go to the spa before breakfast. It was a really relaxing way to start the morning. Now I'm so full so I don't think I would have to eat anything more today. But I know I will have something soon enough - what can you do when you love food? 
 
- - - - - -
Bloggutmaningen:
 

Dag 18 - Vad jag hade på mig i dag

Visst kan man väl nästan säga att jag gjorde den igår eller? För lite av min outfit kan man ju faktiskt se på bilden på mig och alla stora bokstäver? (Försöker slingra mig ur att jag missade det IGEN!). Jag hade i alla fall svarta jeans och min "nya" kappa. Den är köpt i London i somras (på outleten såklart!), men har ju inte använt den förrän nu. Så ny på det sättet. Ja, och under kappan var jag förstås inte naken, det vore läskigt. Men där gömde sig inget roligare än en svart tröja. Iofs en jättemysig sådan.

Dag 19 - Min favoritlåt och varför

Dagens utmaning då... Hm. En favoritlåt i hela världen? Måste bli Fix You med Coldplay. Den lyckas alltid träffa helt rätt i hjärtat.

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2016-11-19 13:43:44

Åhh mysiga Prag.

Där var jag för några vårar sen och ska dit igen i april :)

Ha en fortsatt trevlig resa!

Svar: Hehe, ja, nu är jag ju i Budapest :) Men har hört att det påminner om Prag - som säkert är supermysigt. Skulle gärna åka dit någonting.
Amina Paracha

Postat av: Johan

Publicerad 2016-11-19 23:08:07

Du kan ju gå upp och gå på toa och sedan gå och lägga dig igen :)
Budapest har jag förövrigt aldrig varit i...

Nu finns äntligen svaren till min frågestund som jag hade för typ två månader sedan uppe på bloggen, bättre sent än aldrig ;)

Svar: Jo det är ju så jag gör men jag blir så pigg på en gång när jag kommer upp och rör på mig :) men jag får öva! Ja vad roligt! Det minns jag att du hade en och minns också vad jag frågade (tror jag). Blir kul att läsa svaret!
Amina Paracha

Postat av: Anna, Travel on a.Cloud

Publicerad 2016-11-20 08:49:09

Åh, Budapest – en av mina nya favoritstäder! Var där i somras och vill snarast återvända. Coldplay är för övrigt mitt favoritband (tillsammans med Kodaline).

Frukosten verkar fantastisk! Jag känner för övrigt igen det där med att man inte tror det går att äta mer en sådan. Men är man matälskare så ... :)

Ha en fortsatt bra dag!

Postat av: Anna, Travel on a.Cloud

Publicerad 2016-11-20 08:50:22

Åh, Budapest – en av mina nya favoritstäder! Var där i somras och vill snarast återvända. Coldplay är för övrigt mitt favoritband (tillsammans med Kodaline).

Frukosten verkar fantastisk! Jag känner för övrigt igen det där med att man inte tror det går att äta mer resten av dagen. Men är man matälskare så ... :)

Ha en fortsatt bra dag!

Svar: :) jag har blandade känslor för den här staden, men den är fin :) Kodaline har jag inte lyssnat på så tack för tipset. Haha är det hemskt att man är så eller? Känns som att man har svart hål i magen ibland, haha!
Amina Paracha

Postat av: Cissi

Publicerad 2016-11-22 16:44:25

Haha förlåt jag menade BUDAPEST <3
Men Prag är också mysigt!

Svar: Jag förstod nästan det men jag har hört att städerna ska påminna mycket om varandra som sagt så det var kanske därför det blev fel :) ? Jag ser fram emot att besöka Prag nångång i framtiden! :)
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela