Sustainable Luxury by Amina

Vit outfit mot tegelvägg symboliserar nystart

Publicerad 2016-11-07 08:16:00 i Outfits, Timelapse,

 
Jeans: Burberry, Top: H&M, Shoes: Nike Thea
 
 
Bjuder på gårdagens outfit men också lite tankar...
 
Idag är det måndagen den 7:e november och jag tror faktiskt det är dags för lite förändring i bloggen. Några av er kanske har noterat att mina engelska översättningar på inlägg har släpat efter lite, varit lite inkonsekventa och ibland helt icke-existerande den senaste tiden. Det har sin förklaring i följande: nu har jag haft bloggen i lite över tre månader (herregud är det så länge redan!?) och jag har insett lite mer vad jag mäktar med och inte.
 
När jag går in i ett nytt projekt så gör jag det alltid 100% (om inte mer), och det håller ju ett tag, men sen då? Bloggen är ju nånting jag vill hålla på med länge och eftersom jag inte försörjer mig på den än, och kanske aldrig kommer göra det, så är det ju viktigt att det här blir hållbart för mig. Jag är fortfarnade inspirerad till att skriva till er, så det är absolut ingen paus på gång. Förändringen kommer nog bli som såhär:
 
1. Jag kommer skriva allting på svenska (rubrik och inlägg) men med en kortare sammanfattning på engelska (vill ändå göra det möjligt för många att läsa!)
 
2. Jag kommer försöka lägga upp två inlägg dagligen, men ibland kanske det bara blir ett. Det är ganska troligt att det blir ett inlägg om dagen när jag sedan börjar jobba igen hemma i Sverige nämligen, så det kanske är bra att "vänja" sig lite vid det...
 
3. ...kommer inte på nånting mer faktiskt. Vi börjar så och ser var det leder!
 
 
TACK FÖR DE HÄR FÖRSTA TRE MÅNADERNA!
 
Följ mig på Bloglovin' och Instagram
 
 
// Outfit from yesterday. However, I would also like to lift some thoughts. I think I have to make some small changes here on the blog to make it more "do-able" for me. I'm still super inspired so it's only some smaller changes:
 
1. I will write everything in Swedish (headline and post) but with a small "recap" in English. I do want everyone to be able to enjoy my blog! But unfortunately, it takes too long time for me to translate everything word for word.
 
2. I will try to post two times a day but sometimes it will only be one post. This is probably how it's going to be when I start working again when I'm back in Sweden, so I thought that it might be good already to get used to it.
 
3. ...I can't think of more acutally... So only two small changes :) Let's start with that and see where it takes us!
 
THANK YOU FOR THESE FIRST THREE MONTHS!

Kommentarer

Postat av: ExklusivaMoi

Publicerad 2016-11-07 12:58:57

Vilka härliga bilder och den vita som kontrast ^^... sen blir jag ju barnsligt förtjust i när det klättras å har sig!! Jag är fortfarande en sådan som måste klättrar i det som är högt och spännande *S*
TREVLIG VECKA på dig, kramen damen =)

Svar: Hihi jag är ett stort barn. Tror det är därför jag passar bra inom barnmedicin ;) jag vill aldrig tappa äventyrslusten och klätterapan, vill inte bli rädd för att göra tokiga saker :) roligt att höra att det finns fler som jag ;)
Amina Paracha

Postat av: Marianne

Publicerad 2016-11-07 16:58:46

Häftig bild där du hänger på väggen, svårt att förstå hur det gick att hänga så ;)

Svar: Hihi man spänner musklerna! ;) haha nä men det var inte svårt det fanns små utbuktningar i väggen överallt att hålla fast sig i :) tack iaf för uppskattningen! Kram!
Amina Paracha

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-07 23:49:23

Så härliga bilder på dig fina Amina :D Jag har också begränsat mig med bloggen - har inte en chans att hinna med annars. Ett till två inlägg om dagen känns helt lagom och när man är ledig kanske något extra lite då och då. Har själv upptäckt att när man har bloggat ett tag och hittat en massa härliga bloggar som man vill besöka dagligen så räcker tiden inte till om varje bloggare skriver en uppsjö med inlägg varje dag utan man läser helt sonika det senaste för att hinna in på fler bloggar. Så är det ju det där med att visa intresset för de som kommenterar hos en - jag går ju (nästan) alltid tillbaka och kommenterar och det tar också tid. Hur som helst så gillar jag din blogg :D Kram <3

Svar: Precis så känner jag - man vill ju inte ge upp att vara en bloggläsare bara för att man själv är en bloggare. Tack så mycket det känns så genuint när du säger det <3 du är så himla god! Kram på dig
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-09 14:43:10

Åh jag älskar de spexiga outfitbilderna!! Jag fattar verkligen att det blir mycket med all översättning och allt! Du lägger ju upp mycket genomtänkta och "matnyttiga" inlägg dessutom, vilket är helt fantastiskt! Men jag tror att bloggen blir precis lika bra även om det kanske blir lite färre inlägg ibland!

Svar: Tack fina! Det måste ju vara hållbart i längden även om det är väldigt kul! Hade jag jobbat med bloggen hade nog tre inlägg om dagen varit bra. Men nu är jag ju bara bloggare på fritiden.
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela