Sustainable Luxury by Amina

Outfit: Graffiti Flowers Are Also Flowers

Publicerad 2016-10-30 17:08:00 i Outfits, Timelapse,

 
 
 
 
 
 
 Jeans: Anine Bing, Shirt: Filippa K, Trenchcoat: Burberry, Shoes: Nike, Bag: Marc by Marc Jacobs, Sunnies: Chanel, (Socks: & Other Stories - new love!)
 
 
Det är så lätt att ha åsikter. Det har jag med. Men jag tycker ändå att jag försöker att inte döma någon. Jag ber om ursäkt om det är någon där ute som har känt sig dömd av mig, om jag sagt nånting ogenomtänkt, om jag har sårat någon. 
 
Med det sagt måste jag ändå få lyfta det här igen, som så många andra har gjort innan mig (börjar bli tröttsamt, men man måste orka kämpa för att det ska bli någon ändring på torpet!) - det finns inga fula eller fina intressen. Vad jag, du eller någon annan väljer att spendera tid och pengar på är upp till just mig, dig eller någon annan. Vem är jag att säga att det är fel att göra som du? Jag kan säga att jag inte hade gjort samma sak, men utan att lägga värdering i att mitt eller ditt sätt är bättre än den andres. 
 
Det här pratade jag och svärmor om igår efter att jag hade köpt min nya bebis. Jag frågade "tycker du att jag är knäpp nu?" men visste egentligen svaret. Hon är bra min svärmor. Ärlig men öppen. Hon tyckte inte alls att jag var knäpp. Det är ju någonting som jag tycker om och jag får göra precis som jag vill. Det ska jag få göra utan att någon dömer mig. Lika som att du ska få göra precis som du vill utan att jag dömer dig. Fanns det en människa som allmäktigt bestämde vad som var rätt eller fel så skulle jag och svärmor gärna vilja träffa hen - för det måste ju vara en synnerligen klok figur. 
 
Men kan vi inte bara försöka att inte döma varandra. Vi har olika intressen. Vi tänker olika. Vi gör olika. Vi är olika. Men ändå så är vi ju faktiskt alla människor. Grafittiblommorna är också blommor.
 
 
 
// It's easy having opinions. I have them too. But I do think that I at least try not to judge anyone. I'm sorry if I ever did. With that said I just have to say this again (like so many have before me) - there are no good or bad interests. What you, I or someone else choose to spend time and money on is up to you, me or that someone else. Who am I to say that it's wrong to do the stuff you do? I can say that I wouldn't have done the same, but without saying that I'm better than you.
 
This is something me and my mother-in-law spoke about yesterday after purchasing my new baby (the Louis Vuitton bag). I asked: "do you think I'm nuts now?" but I already knew her answer. She's quite good my mother-in-law. Honest but open. She didn't think I was nuts. She said that this is something I value and I want and I can do what I wish, and I must be able to do so without anyone judging me. Just like you can do what you want without having me judging you. Is there was a human being who knew what was right and wrong, me and my mother-in-law would like to meet this person - because it must be a incredibly wise figure.
 
But hey. Let's just stop judging each other. We have different interests and hobbies. We think different. We do things differently. We are different. But all in all, we are all humans. The graffiti flowers are also flowers.
 
 

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2016-10-30 17:43:04

Det är lätt och tyvärr alldeles för vanligt att döma andra utan att tänka sej för....

Svar: Ja men det första steget måste ändå vara att vara medveten om att man lätt kan råka göra det... Nästa gång så kan man ju hoppa på att man är uppmärksam på vad som är på väg att hända, eller att man kommer på sig själv för att senare kunna förhindra det. Något att fundera över i alla fall :) Man vill ju själv inte gärna bli dömd av andra för sina intressen och de val man gör.
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-10-31 16:48:02

Det känns som att det har hänt något som jag totalt missat men jag hoppas att allt är bra med dig iaf! Jättesnygga outfitbilder!

Svar: Haha jag mår bra tack fina. Vi hörs <3 kramkramkram i massor!
Amina Paracha

Postat av: Maria Pettersson

Publicerad 2016-11-01 12:53:59

Ælskar nær man kommer øverens med sværmor! :D

Svar: Bästa! Skulle aldrig klara av att inte tycka om mina svärföräldrar - Romeo och Julia kan inte ha haft det lätt alltså!!
Amina Paracha

Postat av: Maria Pettersson

Publicerad 2016-11-07 09:06:45

du: Bästa! Skulle aldrig klara av att inte tycka om mina svärföräldrar - Romeo och Julia kan inte ha haft det lätt alltså!!

svar: Haha, næ! Vet kompisar som tycker det ær jobbigt och åka till sværførældrar på søndagsmiddag liksom... Men som tur ær ær det ju partnern du lever med och inte førædlrarna ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela