Sustainable Luxury by Amina

Svaret på "jag har inget att ta på mig"-gåtan

Publicerad 2017-04-19 09:30:00 i Outfits,

Jag har för ett tag sedan kommit på svaret till "jag har inget att ha på mig"-gåtan,
och det innehåller ett par mönstrade byxor med hög slits. 

 
 
 
Alla har vi väl varit där, eller hur? En garderob fylld av kläder men inget att ta på sig. Länge har jag trott att lösningen ligger i att köpa klassiska plagg som är stilrena, enkla men snygga. De plagg som går att matcha med i princip allt annat. Jag har fyllt lådorna hemma med flätstickade tröjor, byxor och t-shirts i basfärger. Enfärgade plagg i vitt, svart, grått och marinblått. 
 
Men trots dessa tappra försök till att skapa en garderob fylld av kombinationsmöjligheter står jag där och känner den där irriterande känslan - jag har inget att ta på mig. Dessutom känner jag mig också så tråkig och oinspirerad! Jag menar: jeans och grå tröja, jeans och svart tröja, jeans och vit tröja... Hur roligt blir det? Då slog det mig: Kan de vara så att det hör ihop? En garderob fylld av basplagg och en irriterande känsla av att inte ha något alls?
 
Visst, de 25 klassikerna som funkar i alla garderober håller för alltid, men att hitta de där personliga klassikerna, de som funkar i just din garderob, plaggen som just du älskar, det är för mig svaret och lösningen på det där eviga problemet med en välfylld garderob men inget att ta på sig. Basplagg i all ära men det krävs några knasplagg för att inspireras och hitta spännande kombinationer.
 
Vad finns det mest av i din garderob? Basplagg eller knasplagg? 
 
Glöm inte att trycka på hjärtat om du gillar inlägget!
 
Pants: Totême (100% silk), Sweater: HOPE (100% cotton), Shoes: Christian Louboutin (100% leather)
 
Kom ihåg!
Moderna kvinnor väljer inte mellan hållbarhet och lyx, vi tar båda
 
Kärlek,
Amina
 
 
 
- - - 
A while ago I figured out the answer to the "I have nothing to wear"-enigma,
and it involves a pair of patterned pants with a high slit.
 
 
We've all been there, right? A closet full of clothes but nothing to wear. For a long time I thought that the answer was investing in classic pieces; simple yet stylish. The pieces that matches with anything and everything. I've stacked my drawers with cable knit sweaters, pants and t-shirts in the neutral colours. Pieces in one colour. White, black, grey and marine blue.
 
Despite my great effort to create a wardrobe full of opportunities I stand there with that annoying feeling - I have nothing to wear. On top of all, I feel so uninspired! I mean; jeans and a grey sweater, jeans and a black sweater, jeans and a white sweater... How fun is it really? Then it occurred to me: could it be that this is linked to one another? A closet full of staple pieces and an annoying feeling of having nothing to wear?
 
Sure, the 25 essential pieces that work in all closets are faboulous investments lasting a whole lifetime, but to find those classic pieces specially handpicked by you (for you), the pieces that you love, that is for me the secret and solution to that eternal problem of having a closet full of clothes and nothing to wear.  Basics in all their glory but it takes a few quirky garments to keep the inspiration and the curiosity to find new exciting combinations.  
 
What's in your closet? Basics or quirky pieces?
 
Don't forget to press the heart button if you liked this post!
 
...and remember!
Modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both
 
Love,
Amina
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2017-04-19 11:22:16

Du är så bra! Har massor med basplagg med måste frossa i knasplagg, detta är ju helt rätt ju :)

Svar: 😘 tack!!! Ja det behövs nog en balans mellan de två! Vi får gå på knasplaggsjakt tillsammans 😉
Biography

Postat av: Linda

Publicerad 2017-04-20 08:19:14

Men WOOOW vilka snygga brallor!!

Svar: De är så sköna! Kommer bo i dem i vår/sommar ☀️ så fladdriga och sköna och så himla skönt med 100% silke, bästa känslan mot huden
Biography

Postat av: Ekonomimamman

Publicerad 2017-04-23 07:45:19

Wow vilken bra blogg! Jag tänkte själv prova på ett köpstopp under ett halvår och ser fram emot massa smarta tips hur man kan tänka kring kläder här :) Det är inte min starka sida så tur det finns andra att hämta inspiration ifrån :D

Svar: Vad roligt att du hittat hit! Välkommen ♥️ är det något speciellt som du har funderat på/tycker är svårt med just kläder, mode, hållbarhet så är det bara kommentera eller maila så ska jag försöka ta upp det i bloggen eller i nyhetsbrevet ☺️ kram!
Biography

Postat av: Bella

Publicerad 2017-04-24 15:50:31

Jag har nog mest basplagg, men alla mina favoriter är plaggen som uttrycker sig! Det är ju dom man kärar ner sig i totalt och helst skulle vilja bära varje dag.

Svar: Samma som här då alltså! Så lustigt! Basplaggen är ju grunden men man kan inte bara ha basplagg - det blir väldigt tråkigt... Det är en balans som alltid :) Kul att du hittat hit Bella, vi hörs!
Biography

Postat av: J

Publicerad 2017-04-24 15:59:31

Snyggt!!

Svar: Tack snälla! Hoppas du trivs här hos mig och att vi hörs framöver! <3
Biography

Postat av: Tilda Barkselius

Publicerad 2017-04-24 21:38:08

Gud så snygga byxor!!
Önskar jag hade knasplagg, men har nog mer basplagg tyvärr :)

Svar: Tack det känns som ett riktigt bra köp måste jag säga. Kommer ju bo i dem i sommar! Men då är du ju som mig - och det är ju bra med basplagg! Men det blir ju lätt lite tråkigt. Så nästa gång tycker jag att du ska utmana kreativiteten lite och slå till på ett knasplagg (i bra kvalitet förstås!) att matcha alla snygga basplagg med! ♥️🙌🏼
Biography

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela