Sustainable Luxury by Amina

Ibland krävs en hjärtinfarkt eller stroke...

Publicerad 2016-11-09 16:07:00 i Timelapse,

...på något sätt får man ändå bara lita på att det hände av en mening. Kanske är det för att folk ska lära sig en läxa? Känns bara tufft att det ska krävas en Trump som president för att folk ska lära sig någonting. Typ som en hjärtinfarkt eller stroke för att lära sig att röra på sig och inte röka.

Kändes som ett tecken när jag skrev ner dagens datum på sjukhuset imorse...
 

Eskapism är mitt ledord för dagen och därför ska jag nu ta tag i superviktiga saker: de missade dagarna av bloggutmaningen. 

 

Dag 7:  3 artister jag gillar

 
 

Coldplay: har varit husgudar hos mig sedan jag såg/hörde The Scientist första gången en söndagsmorgon med MTV Top 10 at 10. 

Beyoncé: sjunger oooootroligt bra och gör helt fantastiska låtar men är förutom det också en riktig kämpe. Sista albumet är så sjukt starkt. Beyoncé for president.

Håkan Hellström: sjunger inte lika bra som Beyoncé precis men sådär framåt vårkanten när man börjar känna av lite hopp om framtiden igen (om man bor i Sverige) så kan Håkan hjälpa till att smälta bort den sista snön och få blommorna att blomma. Typisk sommarmusik för mig.

 

Dag 8: Favoritsaker

 

Min telefon: hemskt men sant.

Min vigselring: blir glad varje gång jag tittar på den!

Vår säng hemma i Stockholm: Alltså herreguuuud vilken skillnad det är när man själv har provat ut en säng istället för att bara köpa en på IKEA. Jag och Martin var i våras på ett sängvaruhus och hade en hel timmes privat provning av sängar - det är gratis! - och fytusan vad det är skillnad på säng och säng. 

 

Dag 9: Mina rädslor

Det värsta är ju att Martin skulle lämna mig av någon anledning (typ att jag bloggar för mycket). Det näst värsta är spindlar. Haha, nä, men typ... Tredje världskriget? På tal om presidentvalet...

Det vi behöver idag, lite regnbågskärlek och enhörningar
 
 Följ mig på Bloglovin' och Instagram
 
//
Somehow maybe this happened for a reason... But today I will flee in to escapism and do important stuff such as answering to the blog challenge questions that I've missed the last couple of days...
 
Day 7: 3 artists I like
Coldplay, Beyoncé and Håkan Hellström
 
Day 8: Favourites things
My cellphone (sad but true!), my wedding ring and my bed back home in Stockholm
 
Day 9: Fears
That my love would leave me (maybe because I'm blogging too much hehehe)... Other than that; spiders. Or, nah... today maybe I'd say WW3?  

 

Kommentarer

Postat av: MATILDA

Publicerad 2016-11-09 20:26:20

Svar: Men åh tack vad snäll du är! :D Heter mrosqvist på instagram :) ha en fin kväll, kram!

Postat av: Christine's Stories

Publicerad 2016-11-09 23:31:04

+1 på både Coldplay och Håkan!

Svar: :) men inte Queen B alltså?
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela