Sustainable Luxury by Amina

Mammas dag idag

Publicerad 2016-11-29 11:39:00 i Timelapse,

 

GRATTIS MAMMA!

Idag fyller min mamma jämnt, så jag antar att det betyder att hon kanske har blivit 30 istället för de eviga 29 som hon varit så länge? Det spelar egentligen mindre roll hur många år hon fyller, och egentligen spelar det ingen roll att det är den 29 november 2016. Jag älskar min mamma lika mycket varje dag.

Nu fick jag plötsligt dåligt samvete för att pappa inte fick ett sånt här grattis-inlägg. Vad ska jag skylla på? Han fyllde inte jämnt. Går i och för sig lite emot det jag nyss skrev om att det inte spelar någon roll. Men pappa vet. Och vet han inte så får jag påminna: jag älskar dig pappa!

Jag får helt enkelt pussa och krama båda två extra mycket på fredag när vi ses! Ja, då är det dags för resa nummer 11 i ordningen i år (det blir ju 12 resor tillslut nu i och med överraskningsresan till Budapest). På lördag bjuder nämligen mamma in till kalas i den lilla portugisiska staden de bor i. Självklart ville vi komma och som tur var så passade det bra med Martins schema. Jippie! (Vem säger jippie nu för tiden!? Har nog själv inte använt det på typ… tio år?) 

Vi ses snart Musslan!

 

// Happy birthday mum! I love you! (and hey dad, I love you too). I promise to kiss and hug when I arrive on Friday. Yep, later this week we’re heading out on trip no. 11 this year (it will actually be 12 trips this year now since Martin took me to Budapest).

 

So, see you soon dear mummy-mum! 

- - - - - - -
Bloggutmaning

Dag 29: Någon jag vill byta liv med en dag och varför

Martin, för att förstå hur han ser mig

// Blogg challenge

Day 29: Someone I’d like to switch life with for one day and why

Martin, to understand how he sees me 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-29 14:27:12

Grattis till henne! Haha jag har nog inte ens sett ordet jippie på evigheter! Skönt med lite nostalgi tycker jag

Svar: 😝😝 hon tackar så mycket!
Amina Paracha

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-29 22:58:22

Så fina ni är tillsammans! Ett stort Grattis till din fina mamma på födelsedagen!!! Inte var dag man fyller 30 ;) <3 Kramar till er båda <333

Svar: Haha nä verkligen inte, speciellt inte om man fyllt 29 varje år sedan 1985 😂😂😂 mycket speciellt! Kram tillbaka från oss
Amina Paracha

Postat av: Christine's Stories

Publicerad 2016-11-30 09:23:21

Vad fina ni är ihop. Du verkar ha fin relation till dina föräldrar. Sådant är viktigt :)

Jag löser det hela genom att inte skriva något grattis-inlägg alls, haha. Fast med mamma blir det inte mycket till orättvisor för hon kan ändå inte läsa min blogg ;)

Svar: Hehe tack! Ja de är fina. Man har inte haft så mycket val när man är ensambarn hahaha. Nä men de är gosiga, vi tycker om varandra 😝 nämen, har du inte visat hur man gör eller varför kan hon inte läsa den? Din viktigaste följare ju!!! 👌🏼👌🏼👌🏼
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela