Sustainable Luxury by Amina

Mina sneakersfavoriter innan säsongsavslutning

Publicerad 2016-11-11 10:17:00 i Timelapse,

Sneakers var nånting jag absolut inte ville ta på mig som yngre donna. Jag skulle helst av allt ha skor med klack när jag gick i låg- och högstadiet. Jag vet inte varför. Var det ens mode med klackar då (ca 2000-2005)? 
 
Nu däremot så älskar jag sneakers. Att sneakers har kommit in i modebilden de senaste åren tycker jag är så välkommet! Jag hoppas de alltid kommer finnas kvar. Det är så bekvämt, snyggt (tycker jag nu i alla fall) och man kan röra sig snabbt - vilket passar mig väldigt bra, jag som alltid har ungefär tre minuter för lite tid att hinna till tunnelbanor, spårvagnar och bussar. 
 
Här i Milano är det ju fortfarande sneakersvänligt väder men det börjar krypa nedåt i temperaturen... Snart är det nog dags att säga adjö till mina trotjänare för den här gången. Jag har ju glidit omkring i mina Nike Air Max Thea nu hela sommaren och hösten. Innan jag hittade dem tyckte jag inte riktigt att jag hade hittat "min" sneakers, men Thea är en modell som verkligen tilltalar mig. Jag tycker på något sätt att den är lite söt. Nätt. Men mycket vill ha mer och under hösten har jag hittat tre andra modeller jag gärna skulle ha hemma i skohyllan.
 
Picture from my account at Polyvore.
 
1. Nike (Air Max Thea) - mina nuvarande trotjänare!
2. Dolce & Gabbana - supersöta, men också helt klart det mest okonventionella paret av de fyra...
3. Gucci - möjligt att dessa råkar komma med hem i resväskan...
4. Adidas (Gazelle) - dessa kommer sannolikt klickas hem till våren, då specialdesignade från adidas hemsida!
 
Vilket par är era favoriter?
 
 
// Sneakers was something I didn't like at all as a young donna... But now I just can't get enough! Right now I only have one pair (Nike Air Max Thea), but I would love to own all of the the four pairs of shoes above..... It's certainly a dream that sneakers is seen as fashion today! Could you think of a better shoe? Which pair is your favourite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela