Sustainable Luxury by Amina

The Most Beautiful Vacation Spot in Sweden

Publicerad 2016-11-03 18:17:00 i Timelapse,

Måste man alltid resa utomlands då? Nä, det måste man inte! Den fjärde resan för i år var i början av juli och den var faktiskt bara i Sverige (förutom en dag...). Vi, alltså jag och Martin, åkte då ner till Ystad med Martins föräldrar, hans bror + fru + barn och där bodde vi en vecka i ett hus alla tillsammans. Även mormorN (= Martins mormor som jag tar för min egen mormor) + hennes livskamrat var nere i Ystad samma vecka så vi träffades allihop över middagar och utflykter. 

Vi passade också på att träffa mormorns syster, d.v.s. Martins gammelmoster, + hennes man flera gånger. De bor i Ystad. Till sist fanns också mormorns bror + hans livskamrat med oss vid den sista middagen innan hemfärd till Stockholm. Ja, ett riktigt släktkalas kan man säga (inklusive pannkakslunch!)

 

           
 

Här måste jag bara få uttrycka min stora tacksamhet över att ha gifts in i en så härlig familj. Jag kunde inte ha fått det bättre! En stor kram till alla er om ni läser. Och för övriga som inte tillhör den här skaran; vad tycker ni? Är det viktigt för er att komma överens med er partners familj och släkt? För mig är det superviktigt, som jag svarade i Marias kommentar häromdagen: jag hade inte klarat av att ha det som Romeo och Julia!

 En kompis som också ville vara med!

 

Vad kan man annars görs i Ystad då, om man inte har släkt där? Tja, vad sägs om:

1. Njuta av Sveriges finaste sandstrand

Ren, fin, mjuk, ljus och kilometerlång. Hur kan man inte gilla den här stranden? En riktigt fin sommardag, som det kan bli nere i Skåne, är det som att vara utomlands. Då behöver man verkligen inte åka någon annanstans. Sen får man alltid med sig ett mysigt minne av semestern när man har med sig sand överallt resten av sommaren (eller livet) sen. Älskar det!
 

 
 
 

2. Bo (eller bara vara över dagen) på Ystad Saltsjöbad

YSB har ett prisbelönt spa som jag har testat flera gånger - det är lika härligt varje gång. Speciellt roligt är att testa deras The Creek Experience - en skön upplevelse! Efter en spadag kan man njuta av ett gott restaurangbesök där Daniel Müllern står som kock. Glöm inte heller frukosten/brunchen - OMG! Ja, jag kan nog säga att jag har kommit att tycka väldigt mycket om YSB. En gång har Martins gammelmoster (som är helt tokig, på ett bra sätt) lyckats fixa bröllopssviten till mig och Martin när vi kom ner. Så vackert. Om man ska lyxa till det extra mycket så är det så man ska göra!

 

3. Gå promenader eller jogga i Sandskogen

Löpspåren i Ystad är sååå bra. De ger sånt lugnt. Det är säkert för att jag alltid varit på semester som de upplevs extra bra men det är min åsikt - 100% subjektiv.


4. Upptäcka närområdet

Det finns massor av saker att göra nära Ystad! Några måsten är:

- Bärbuffén i Sjöbo

Behöver jag ens säga nånting?

- Kiviks marknad och Kiviks musteri
Så mycket gott, och inte är det så dyrt heller! Åk dit bara!

- Kåseberga/Ales Stenar
(OBS! Inte komplett utan en efterföljande fisklunch, för min del gärna laxburgare)

 Bäää
 
 
 Påväg mot fiskburgare!
 

(5. Åka till ett annat land)

...och om vädret skulle vara emot en så är det inte långt till Köpenhamn! Vi åkte dock över typ den enda dagen det var fint väder i Ystad den veckan... Men vad gör man inte för att hälsa på sina vänner i Danmark? Sen är ju Köpenhamn en rysligt trevlig stad också, det kommer man inte ifrån!

 

 

Så njut av Sverige också!

Hittade en skylt som beskrev veckan i Ystad rätt bra... 

- - - - - - -
Bloggutmaningen...

Dag 3 – Favoritårstid

Kanske ni kan lista ut det med tanke på ovanstående inlägg?

 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2016-11-03 18:39:01

Såå sant! Ystad är jättefint! Och vi har ju väldigt många smultronställe i Sverige! <3

Svar: Det har vi verkligen. Ystad är verkligen en riktig sommarpärla! :)
Amina Paracha

Postat av: Mormorn

Publicerad 2016-11-03 21:26:13

Så fint skrivet, Amina. Det har dock vuxit ut ytterligare en gren på släktträdet, nämligen dina föräldrar, som så generöst tagit emot oss vid särskilda familjehögtider.
Kram

Svar: <3 MEN GOSE DIG! Nu är det här på besök och skickar kramar till dig här från Milano. Och så en kram från mig också! <3
Amina Paracha

Postat av: Christine's Stories

Publicerad 2016-11-03 22:34:46

Så sant som det är skrivet. Det är verkligen viktigt. Jag har haft tur med den saken under båda mina fd långa förhållanden. Särskilt mina förra svärföräldrar var helt fantastiska! De fanns där och stöttade mig även efter att det tagit slut mellan mig och mitt ex.

Mysiga bilde dessutom! Skåne är fint :)

Svar: :) För mig i alla fall! Men man hör ju om så många som har "en riktig häxa till svärmor" och utbrister stora "NEJ!" när det vankas släktmiddag. Jag förstår att man inte är gift med hela familjen, men det känns som att det vore så tråkigt om man kände så... Åh vad mysigt. Det är ju himla fint när det kan vara så pass till och med :)
Tack! :) Försöker mitt bästa :)
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-04 16:28:56

Men åh vilka fina bilder! Va härligt att du kommer så bra överens med din mans familj! :D

Svar: Tack fina :) Ja, det är så skönt. För mig är familjen superviktig och jag ser Martins familj som familj också.
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela