Sustainable Luxury by Amina

Fyra små väskor fulla med stil och ansvar

Publicerad 2016-12-03 10:20:00 i Sustainability,

Den enda väskstorleken som saknas i min garderob just nu är en liten en. En sån där som inte rymmer nånting mer än mobil, nycklar och ett läppglans. Jag har hittat fyra stycken fantastiskt fina, en helt makalöst billig, och tre lite dyrare varianter, hos Stil och Ansvar. 
 
All pictures from Stil och Ansvar
 
1. I Got You Clutch (270 kr): titta på det priset! Känns helt fantastiskt att man kan vara så snygg och eco och få det till en så billig peng. Den här väskan är gjord av korkläder från korkordlingarna i Portugal. Mamma och pappa besökte en sådan odling för några veckor sedan och alltså wow, vilket material. Se så fint det kan bli!

2. Aura Vintage Fur Clutch - Multicolor (5450 kr): en riktig dyrgrip som är väl värd pengarna. För inte nog med att det är en supersnygg clutch, i utvikt format är det 13" - d.v.s. perfekt som datorfodral. Den här åker högst upp på önskelistan i år!

3. Aura Vintage Fur Clutch - Black (5450 kr): Samma smarta väska som nr. 2 men i annat utförande. En svart väska med olika textur, det är ju bara perfekt i alla lägen.

4. Aura Burbot Clutch (4400 kr): hur coolt är det inte att lädret är fiskläder? Kanske känns konstigt men varför skulle det vara konstigare än något annat skinn egentligen? Snygg är den också!
 
Tidigare har jag tänkt att kvalitetsfokuserad och ansvarsfull shopping alltid kommer kosta lite mer, men här slår de ju mig på fingrarna. Jag hade ju bara rätt i 3/4 fall - kan inte förstå vilket bra pris det är på nr. 1.
 
Vilken är er favorit? 
 
// Four small bags full of style and responsibility
 
The only type of bag that is missing in my wardrobe now is a small one. That kind of bag that doesn't have more space than for your phone, keys and a lip gloss. I've found four beatiful ones from the company "Stil & Ansvar", which is a Swedish company that works in the most sustainable way. Unfortunately they don't ship abroad yet! But it will come - be so sure. 

Kommentarer

Postat av: ExklusivaMoi

Publicerad 2016-12-03 12:51:05

Tyvärr inget av dessa... är inte för fluff/päls oavsett äkte eller fejk! Jag gillar mer mocka och läder med kedjor, nitar och metall som är i silverfärger ;)...hårdrock hallelujaaa liksom!!
Kul att du har hittat din grej btw, LUYCKA TILL tjejen...

Svar: Haha men då! Jag får hoppas på att jag hittar nånting mer i din stil framöver :)
Amina Paracha

Postat av: Matilda Berlin

Publicerad 2016-12-03 13:54:22

Åhh vilka fina! =)

Svar: Visst var dem :) ? Jag gillar dem med pälsen på. Men är helt förbluffad över korkväskans pris!
Amina Paracha

Postat av: Ina

Publicerad 2016-12-03 14:40:16

Vet inte om jag övertygas av priset, men den första skulle jag kunna tänka mig. Kork känns helt okej rent etiskt också, kul att det går att göra något snyggt av det:)

Svar: Ja de är riktiga dyrgripar de tre där men det är ju riktigt fin kvalitet och det är ju så bra producerat. Men vet inte vilken vinst de tar ut per såld väska faktiskt. Men du tänker att de inte är etiska de andra väskorna förutom den gjord av kork? Är det pga att det är läder och päls?
Amina Paracha

Postat av: HTTP://nouw.com/carroat

Publicerad 2016-12-03 15:04:37

Så fina! :)

Svar: Ja det tycker jag med :) hittade du någon favorit?
Amina Paracha

Postat av: Fanny

Publicerad 2016-12-03 16:52:49

åh nummer tre var verkligen superfin!!! åh

Svar: Så himla stilren! Jag är också himla sugen på den! Och den med flerfärgad päls, men det svarta är ju klassiskt alltså... Bra att tänka klassiskt när man ska tänka hållbart.
Amina Paracha

Postat av: JUNITJEJ

Publicerad 2016-12-03 19:03:34

Jättefina väskor!

Svar: Jag har inte någon lucka för varje dag i december, men dock för de flesta. Imorgon blir det en ny lucka, som kanske är intressant för dig.

Svar: :) Visst är dem!? Så roligt företag tycker jag som verkligen försöker sitt bästa med hållbarheten. Ska kika in på din blogg och hålla utkik efter nånting skoj <3
Amina Paracha

Postat av: Annika

Publicerad 2016-12-03 19:58:35

Jag har väldigt dåligt med väskor, och det är sällan jag unnar mig en ny. Det får bli skärpning på det. Ha en fin kväll. Kram Annika

Svar: Hur klarar du dig!? :) Använder du tygpåsar eller så då istället? Jag tycker verkligen du kan unna dig en ny väska - tänk hållbart är mitt tips (såklart). Dock finns ju många olika aspekter på vad som är hållbart mode. Kram!
Amina Paracha

Postat av: Inne hos Ina

Publicerad 2016-12-03 20:41:49

Jag är inte emot att man använder skinn, särskilt inte skinn som ändå blir över när man slaktar för köttet. Päls är mer tveksamt kanske.. Naturmaterial är dock ännu bättre tycker jag :) Reagerade mest på att det gick att använda kork till väskor!

Svar: :) Ja, precis, det kan jag hålla med dig om. Men om man ska tänka positivt så är det här ju både skinn och päls som är återanvända. Även om päls kanske fortfarande är tveksamt. Ja, visst är det häftigt? Korkskinn!
Amina Paracha

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-12-04 00:31:10

Jag använder inte väskor - ja, jag vet - jag är synnerligen ovanlig och framför allt för att vara så gammal... hahahaha... Jag är så tankspridd så jag skulle bara lägga ifrån mig väskan och glömma bort det. Det är därför jag använder ryggsäck istället när jag måste transportera med mig saker :D Om jag skulle välja en av väskorna så blir det den första för det låter spännande med en väska gjord av kork :D Kram <3

Svar: Hahaha :) Finis. Om man aldrig har börjat så är det bara bra att hålla sig borta - det är "beroendeframkallande" hahaha... Man har alltid "behov" av en ny väska. Jag tycker också det är ett himla spännande material korken. Så himla naturligt :) Kork är inte korkat ;)
Amina Paracha

Postat av: Camilla

Publicerad 2016-12-04 11:54:09

Hej vännen ❤️ Kul inriktning på bloggen! Och väska nr 1 Hammar på min önskelista!

Svar: Hej goooose <3 Kan tänka mig att den skulle passa dig riktigt bra! :) Kul! Glad andra advent!
Amina Paracha

Postat av: Camilla

Publicerad 2016-12-04 11:54:10

Hej vännen ❤️ Kul inriktning på bloggen! Och väska nr 1 Hammar på min önskelista!

Postat av: Pauline Hurtig

Publicerad 2016-12-04 16:24:55

fina :)

Svar: Tack, roligt att du tycker det! Visst är det lite förvånande att det kan gå att göra så mycket fint av typ fisk, kork och gamla soffor!? Så spännande :)
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela