Sustainable Luxury by Amina

Hemligheten bakom lyxshopping till reapris

Publicerad 2016-12-23 10:44:00 i Inspiration, Sustainability,

Även om Blair Waldorf rynkar på näsan åt förra säsongens kläder och skor så gör faktiskt inte jag det. Känner du dig själv och din egen stil så kan plagg, skor, väskor och accessoarer hålla hur länge som helst. Får jag något "gammalt" i julklapp imorgon så blir jag lika glad för det. Med det sagt så tänkte jag idag tipsa er om en helt fantastisk sida där man kan få tag på lyxväskor och accessoarer till bra priser - och det är garanterat äkta vara! 
 
My mum's wallet that I bought for her from Previous Season
 
 
Jag sa ju i förra veckan att jag är en usel vintageshoppare. En av anledningarna tror jag är att jag blir rädd för att mitt märkesfynd är en kopia. Jag är inte tillräckligt säker på att jag kan se skillnad, även om jag skulle vilja tro det. Och jag får rysningar av att tänka på att äga något som är fake. Konstigt kanske, men mitt motto är; ska det va' så ska det va'! Annars hade jag ju lika gärna kunnat köpa något som inte är från något stort modehus. 
 
Förstår ni hur glad jag blev när jag hittade en sida med märkesvaror till bra pris och som jag dessutom kunde lita på till 100%? Jag tror att det kanske var min svägerska (vuxenpoäng) som tipsade mig. Jag trodde förstås inte att det var sant när jag först kikade in, men efter att ha gått till NK och pratat med chefen för Mulberrybutiken så kändes det genast mycket bättre. Hon bekräftade att det som inte säljs i butiken efter rea går till Previous Season. Det är ju som att äta upp de goda resterna från gårdagens middag! Dessutom är priserna mycket lättare att smälta.
 
Medverkande butiker är: Bottega Veneta (Birger Jarlsgatan 8 Stockholm), Mulberry (Birger Jarlsgatan 17, Stockholm), Mulberry (Södergatan 20, Malmö), Mulberry (NK Stockholm), Mulberry (Palma de Mallorca, Spanien), Mulberry (NK Göteborg), NK Access (NK Stockholm), NK Access (NK Göteborg), Max Mara (NK Stockholm)
 
 
Har ni handlat från Previous Season? Kan ju vara en idé att kika in där efter rean och påfyllningen av varor. (Glöm bara inte att inte köpa för köpandets skull - ha en tydlig vision om vad du är ute efter!)...
 
Har ni något annat bra och 100% säkert tips till mig? Kommentera gärna och berätta!
 
Kom ihåg! Vi gör hållbart mode roligt, enkelt och lyxigt
Kram Amina
 
 
Here's my favorite picks right now...
Alexander McQueen x2, Dolce&Gabbana (who else?) and Mulberry
 
// For full translation use the Google Translate function in the sidebar (viewable on computer) --->
 
This post is about the site Previous Season which is a online shop where loads of goodies go after the boutique. It's the "left over pieces" after the sale. But isn't it just sometimes much yummier eating left overs the morning after a great dinner? This is just like that, and also the price is way more easy to digest. However, I'm not sure if they ship abroad. On the site it says "free shipping within Sweden" but they don't mention anything about what happens if you're elsewhere in the world... Check it out!
 
Remember: we're the ones who make sustainable fashion fun, easy and luxurious
Xox Amina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela