Sustainable Luxury by Amina

Five Berlin Pictures From Martin's Phone

Publicerad 2016-11-06 10:26:03 i Timelapse,

Sjätte november och alltså dag 6 på bloggutmaningen. 
 

Dag 6 - 5 olika bilder från 2015:

...då gräver vi lite i arkivet och ser vad vi hittar… *Hmmm*... Det här visade sig vara lite krångligt då jag inte har så mycket gamla bilder på datorn eftersom den är inköpt förra året. Jag vill ju gärna inte visa samma bilder ni redan sett, så jag hoppas det är ok att jag kör lite resetema på det hela med fem Berlinbilder (från Martins mobil dessutom, hahaha!)

Vi åkte till Berlin för att fira min födelsedag i mitten av maj... Planet lyfte supertidigt och begav oss direkt iväg till frukost vi fått rekommenderat av en vän. Jag såg SUPERTRÖTT ut på bilden så jag har lite snyggt halshuggit mig själv nedan.

 Anna Blüme breakfast/brunch
 
 
Vi passade såklart på att äta på stjärnkrog. Enda gången jag provat en restaurang med två stjärnor. Det är lite svårt att förstå skillnaden på de där stjärnorna... En stjärna förstår man, tre stjärnor är något HELT annat - så det förstår man verkligen, men två... Det är lite klurigare. Men gott var det!
 
Reinstoff (**) dinner
 
Plötsligt slog värmen till och kavaj och strumpbyxor åkte snart efter denna bild av lite sådär smygsnyggt och supersnabbt.....
 
Hot! (Not me, the weather)
 
 
Titta bara! Vilket väder! Tur det för på söndagen fanns ju INGENTING att göra förutom att gå runt. Allt är ju stängt... Snacka om fail att åka hit en weekend egentligen? Men det ligger ju på ett bra weekendavstånd måste man säga. 
 
Berlin
 
Hehe... Helt plötsligt kom jag på att vi tagit massa bilder på muren men att jag inte hade nuddat den. Fick någon tvångstanke och sprang lite snabbt och nuddade muren. Kändes lite förbjudet(?)... Konstigt. Usch, lite rysningar av den delen av människans historia... Usch... Så tänker man på vad som håller på att hända nu. Fasiken, när ska man lära sig!? Åh, nä, nu måste jag peppa med något positivt och återfå tron på mänskligheten. 
 
I just had to go touch the wall...
 
Ta hand om varandra nu! 

Kommentarer

Postat av: Miss Baby Peaches

Publicerad 2016-11-06 15:25:44

Ser häligt ut!

Svar: :) Berlin är faktiskt en ganska härlig stad ändå. Inte min favorit men vi hade det rätt bra ändå när man ser tillbaka på det! :) Har du varit där?
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-11-06 15:51:32

Asså FRUKOSTEN??!! Wow. Berlin är ju supertrevligt!! Jag visste inte att allt stänger på söndagar? Har varit där två gånger och aldrig tänkt på det haha!

Svar: JAG VET! Du måste gå dit nästa gång, det är FANTASTISKT. Hahaha, har du aldrig märkt det? Det är precis som i Schweiz. Allt blir heldött på söndagar... Så tråkigt.
Amina Paracha

Postat av: Miss Baby Peaches

Publicerad 2016-11-06 20:50:28

Har hört mycket bra om Berlin. Jag har inte varit där men har lite funderingarpå om det är nått man borde prova!

Svar: Det är ju en stad på ett himla bra avstånd för en kortare resa. Och så är det ju definitivt en stad man ska ha sett tycker jag :) mycket historia och mycket coola restauranger och ställen :)
Amina Paracha

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-07 23:59:54

Härliga bilder :D Rolig utmaning! Kram <3

Svar: Tack fina :) ska försöka bjuda på fler fina bilder nu i takt med att jag kommer ihåg/orkar ta med kameran och inte bara mobilen... Haha :)
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela