Sustainable Luxury by Amina

Sista dagen för bloggen

Publicerad 2016-11-30 17:16:07 i Timelapse,

...i den här suddiga skepnaden! Dags att få lite skärpa på det här bygget - imorgon sker en nystart mitt i det gamla. Sista spurten på året för att kanske kunna börja nästa med att ha lite koll på läget och möjligen ligga lite före i planeringen istället för en dag efter (eller tre).


Idag var också sista dagen på jobbet. Jag bjöd på pepparkakor och juleskum från IKEA. Inte de bästa i sin respektive kategori (det är förstås Nyåkers pepparkakor och Cloettas Juleskum Original), men de är ändå godkända.

Lite sådär som det är i Italien, och kanske överallt utom i Sverige?, så är allt i sista sekund. Vi som i fyra veckor pratat om att ta en aperitivo eller middag med jobbarkompisarna ska göra det ikväll. Ja, imorgon åker nämligen tjejen från Spanien hem och killen från Belize/Guatemala åker på Europarundtur. Så det fanns inte så många kvällar kvar att välja på kan man säga.

Nu ska vi träna och sen svida om till en outfit värdig en avslutning.

 

Hejdå jobbet!



- - - - - - - -
Bloggutmaningen!

Dag 30: Mina husdjur

Alltid Mossen i hjärtat, men hon är i katthimlen. Nästa år när vi flyttar permanent upp till Stockholm ska jag ju dock äntligen få köpa min alldeles första egna katt. Ser fram emot det!



//
Last day of the blog as we know it. Tomorrow it's time to get nischy.

Today was also the last day of work. I brought Swedish gingerbread and Christmas candy from IKEA. Not the best in their respective category but they're OK.

Typically for Italy this is also the evening of the aperitivo we've been talking about the last four weeks. Well, since the girl from Spain and the man from Belize/Guatemala are both leaving tomorrow there wasn't much of a choice.

Now: workout! Then shower and change to an outfit worthy the occasion... Bye bye work!


- - - - - - -
Blog challenge!

Day 30: My pets

Mossen in my heart <3 But she's in cat heaven. But next year when we move permanently back to Stockholm I'm buying my first own cat. Looking forward it!

Kommentarer

Postat av: Heléna

Publicerad 2016-11-30 22:30:47

Hoppas ni har haft en härlig avslutningsmiddag tillsammans :D Kram <3

Svar: Det hade vi! Jag hoppas jag snart får träffa dem igen. Gillade verkligen utbytestjejen från Spanien. Men hon bor relativt nära mina föräldrar (som ju bor i Portugal), så det ska väl inte vara omöjligt att ses precis :) Man får ju bara anstränga sig lite! Inte mer med det :) Tänk att det är december redan nu! Jag kommer ju hem om 20 dagar :o Nä, nu ska jag njuta av Milano i fullo tills jag åker <3 Vi börjar med att åka till Portugal hahaha... :p
Amina Paracha

Postat av: N

Publicerad 2016-11-30 23:48:53

Åhh saknar milano och apertivo!!!

Svar: Aperitivo är ju bästa uppfinningen <3 Så himla mysigt! Kul att se dig här förresten - nu nyanserar jag min blogg och nylanserar den idag som en hållbar modeblogg. Jag följer dig och dina äventyr också :) Kram på dig!
Amina Paracha

Postat av: Linda

Publicerad 2016-12-01 08:53:01

Åh hoppas att det va trevligt :-)

Svar: Det var det sannerligen! Liten tår i ögat att jag inte kommer träffa dessa fantastiska människor på ett tag. Men man får se till att hålla kontakten <3
Amina Paracha

Postat av: Sandra

Publicerad 2016-12-01 17:42:38

Så underbart att du snart ska ha katt!

Svar: Ja äntligen! Var ju lovad det i examenspresent sedan jag började läkarprogrammet. Så har väntat i snart sex år nu!!!
Amina Paracha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Biography

Amina is a doctor who doesn’t want to spend all of her life in scrubs. Living in Milano for one autumn sparked her inner love of fashion – in an updated version. Starting as a lifestyle blogger, she changed focus to sustainable fashion, something she wants to make fun, easy and luxurious for everyone, everywhere, anytime. Remember, modern women don't choose between sustainability and luxury, we take them both.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela